مرگ دلخراش سه کودک خردسال در حادثه آتش سوزی

مرگ وحشتناک سه کودک خردسال در حادثه آتش سوزی،محسا، رامتین و حنان نام سه کودک نه، چهار ساله و دو ساله ای است که در حادثه دلخراش آتش سوزی جان خود را از دست دادند. 

بامداد روز جمعه بود که فریاد های زنی، سکوت را از اهالی روستای «کدان» از توابع شهرستان «سرباز» ربود. شیون های مادر جوان که با صدای بلند، نام فرزندانش را فریاد می زد و درخواست کمک می کرد. شعله های آتش در حالی از هر روزنه ای زبانه می کشید که فرزندانش همچنان در خانه بودند. 

آتش به تمام خانه سرایت کرده بود و نیرو های امدادی و مردم نمی توانستند از از در ورودی پنجره ها وارد خانه شوند. به روایت «محمد» پدر داغ دیده کودکانی که جان خود را در حادثه از دست داده بودند، پایگاه آتش نشانی تنها دو کیلومتر از منزل شان فاصله داشته اما نیرو های امدادی 40 دقیقه پس از اولین تماس تماس تلفنی در محل حاضر شدند. با این وجود نیز تجهیزات کافی مانند نردبان و شلنگ در اختیار نداشتند و مجبور شدند برای تامین وسایل مجددا به پایگاه بازگردند. 

وقتی که نیرو های امدادی با تجهیزات کامل بازگشتند، یک ساعت از وقوع آتش سوزی می گذشت. ماموران آتش نشانی بالاخره  از پنجره وارد خانه می شوند.آتش را در قسمت های مختلف خانه مهار می کنند اما همچنان اثری از بچه ها نمی یابند تا این که با در بسته یکی از اتاق ها مواجه می شوند. در را می شکنند و در حالی وارد اتاق می شوند که با صحنه وحشتناکی روبرو می شوند. 

مهسا، خواهر بزرگتر در حالی که دو برادرش را به آغوش گرفته بود به زیر پتو رفته بودند تا از شعله های آتش در امان باشند. اما آن ها نه از شعله های آتش بلکه از استنشاق گاز منوکسید کربن جان باخته بودند. نیرو های امدادی با مشاهده این وضعیت، کودکان را به سرعت به مرکز درمانی شهید چمران شهرستان سرباز می رسانند اما پزشکان پس از معاینه گفتند که هر سه این کودکان بیش از 30 دقیقه است که در اثر خفگی به دلیلی استنشاق گاز منوکسید کربن، جان خود را از دست داده اند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *