معرفی سایت آموزش نامه نگاری و متن نامه اداری
معرفی سایت آموزش نامه نگاری و متن نامه اداری

استخدام معلم ها در آموزش و پرورش : 18هزار معلم استخدام می شود

امروز خبری منتشر شد که احتمالاً بسیاری را خوشحال کند، وزارت آموزش و پرورش 18 هزار معلم را استخدام می کند.

معاون وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به استخدام ۱۸ هزار و ۹۵ نفر از طریق آزمون استخدامی گفت: از هدفمندی یارانه‌ها ۳۰۰ میلیارد تومان به مدارس شبانه‌روزی رسید.

علی الهیار ترکمن، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه نتایج آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش از نیمه دوم دی‌ماه سال جاری اعلام می‌شود گفت: مطابق اعلام سازمان سنجش کشور، دو برابر ظرفیت پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی از ۱۵ دی‌ ۹۸ اعلام می‌شود که آموزش‌ و پرورش تعداد ۱۸ هزار ۹۵ نفر سهمیه استخدام دارد.

وی اضافه کرد: براساس اسامی اعلام‌ شده از سوی سازمان سنجش، افراد را وارد فرایند مرحله گزینش و تأیید نهایی می‌کنیم و قبول‌شدگان به دوره‌های آموزشی معرفی می‌شوند تا برای مهر سال آینده وارد چرخه آموزش در مدارس شوند.

الهیار ترکمن با بیان اینکه ۳۶۰ هزار دانش‌آموز کشور در مدارس شبانه‌روزی مشغول به تحصیل هستند، ادامه داد: فراهم آوردن امکانات رفاهی این دانش‌آموزان از اولویت‌های آموزش‌ و پرورش است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش‌ و پرورش گفت: علی‌رغم همه محدودیت‌های مالی آموزش‌ و پرورش، در تلاش هستیم از همه منابع در دسترس برای بهبود وضعیت مدارس شبانه‌روزی و تأمین سرانه غذایی و رفاهی آنها بهره ببریم.

وی تصریح کرد: در سال گذشته توانستیم ۳۰۰ میلیارد تومان از منابع هدفمندی یارانه‌ها را به سمت مدارس شبانه‌روزی سوق دهیم و در طرح معیشتی نیز امیدواریم بتوانیم سهمیه خوبی برای این مدارس بگیریم.

الهیار ترکمن با بیان اینکه سرانه غذایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کمتر از ۵ هزار تومان است، گفت: ۳۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات وزارت آموزش‌ و پرورش مختص مدارس شبانه‌روزی است که با هماهنگی‌های انجام‌ شده با سازمان برنامه‌ و خزانه کل کشور، از هفته آینده سری اول سرانه مدارس شبانه‌روزی واریز می‌شود و تا قبل از سال نیز بخش عمده‌ای از سرانه مدارس شبانه‌روزی پرداخت می‌شود.

پیش از این حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش گفته بود: نتایج اولیه هفتمین آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی کشور روز یکشنبه ۱۵ دی ۹۸ اعلام می‌شود و داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org نتیجه آزمون خود را مشاهده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *