تولد 6 شش قلو های تبریزی از مادری جوان

تولد 6 شش قلو های تبریزی از مادری جوان

مادر جوان 23 ساله تبریزی در بیمارستان الزهرا شهرستان تبریز شش قلو هایش را به دنیا آورد. تصاویر تولد 6 شش قلو های تبریزی از مادری جوان را در ادامه این پست مشاهده می کنید. 

بر اساس یافته های علم پزشکی به دنیا آمدن فرزندان چند قلو پدیده ای کمیاب است که به طور متوسط 2 مورد از هر 100 بارداری اتفاق می افتد. بیشترین احتمال تولد نیز مربوط به نوزاد های دوقلو می شود. بر همین اساس تولد 6 قلو پدیده ای نادر است که در جهان به تعداد محدودی رخ می دهد. با این حال یک مادر جوان تبریزی در حالی که تنها 23 سال سن داشت شش فرزندش را روز گذشته در بیمارستانی در شهر تبریز به دنیا آورد. 

تولد 6 شش قلو های تبریزی از مادری جوان

تولد 6 شش قلو های تبریزی از مادری جوان

 

تحقیقات پزشکی ثابت کرده اند که احتمال تولد نوزاد های چندقلو در اثر مصرف دارو های درمان نازایی افزایش می یابد. اما نکته جالب این جا است که مادر 23 ساله شش قلو ها پیش از این هیچ گونه مشکلی در زمینه نازایی نداشته و در اولین تجربه بارداری اش صاحب شش فرزند شده است. 

از میان شش قلو ها 4 نوزاد دختر و 2 نوزاد نیز پسر هستند. تمامی نوزاد ها در هفتمین ماه بارداری مادر به دنیا آمدند و از این میان تنها دو فرزند تازه متولد شده در دستگاه تنفس مصنوعی هستند و بقیه فرزندان نزد مادرشان حضور دارند. 

آخرین بار در ایران یک زوج شیرازی در مرداد ماه 91 و یک زوج مشهدی آذرماه 93 صاحب فرزندان شش قلو شده بودند که این اتفاق بسیار نادر این بار در تبریز رخ داد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *