شب قدر
شب قدر

تاریخ شب قدر و شب های قدر سال 97

رمضان هر سال با شب های قدر، شبی که به اندازه 1000 ماه ارزش دارد، برای هر مسلمانی ارزشمند است و رسیدنِ آن یعنی سرنوشت یک سال و دعای جوشن کبیر و خاطراتی که با شب های قدر داریم. الغوث، اغوث خلصنا من النار … اما تاریخ شب قدر و شب های قدر امسال یعنی سال 1397 چه زمانی است ؟ در این مطلب می توانید تاریخ شب های قدر امسال (سال 97) را ملاحظه فرمایید.

شب قدر را بهتر بشناسیم

شب قدر شبی ویژه است، شبی که قرآن کریم نازل شده است. شب قدر آن شبى است که در طول سال، شبى به خوبى‏ و فضلیت آن یافت نمى‏‌شود و عمل در این شب از عمل در طول هزار ماه بهتر است و تقدیر امور سال در این شب صورت‏ مى‏‌گیرد و فرشتگان و روح که اعظم فرشتگان الهى است، در این شب به اذن پروردگار به زمین فرود مى‌آیند و به محضر امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف می رسند و آن چه را که براى هر فرد مقدّر شده بر آن حضرت عرضه مى‏‌دارند.

شعر درباره شب قدر (لیالی قدر)

شب قدر ، شب آشتی بنده با خداوند و توبه و انابه و شست وشوی تیرگی های گناه از دل و شب خودسازی و نزدیک شدن به پروردگار است.

دلت را با خداوند آشنا کن
ز عمق جان خدایت را صدا کن
دل غفلت زده،مانند سنگ است
مس دل را به یاد او طلا کن
به پیش او گشا دست نیازی
به درگاه بلند او دعا کن.

شب قدر، گاه رویش جوانه‌های الغوث الغوث بر عرصه لب‌های تائب است.

شبی است که «لیله البراتش» خوانند:
دوش وقت سحر از غصه نجاتم دادند
و اندر آن ظلمت شب،آب حیاتم دادند
چه مبارک سحری بود و چه فرخنده شبی
آن شب قدر که این تازه براتم دادند.

از آسمان باران «انا انزلناه» می بارد؛ بیایید زیر باران شب قدر، وجودمان را از گناه پاک کنیم.

شب قدر، سرور شب ها، شب تمرین تقوا، شب آمرزش، فرصتی برای دعا و نیایش است.

شب قدر، سرنوشت یکسال ما تعیین می شود. این شبها را از دست ندهیم. برای تعجیل در فرج مولایمان دعا کنیم.

تاریخ شب های قدر امسال (سال 97)

در آستانه‌ شب‌های پرفیض قدر و نزول قرآن، هر یک از شبکه‌های سیما با توجه به ماموریت خود، مراسم ویژه‌ای را از اماکن مقدس، تکایا و مساجد پخش خواهند کرد.

بر اساس این گزارش؛ شبکه یک سیما، قرائت دعای «جوشن کبیر» را از بارگاه «ثامن‌الحجج» روی آنتن برده و اجرای مراسم احیا در حرم رضوی توسط حجج اسلام رئیسی، رفیعی و علم‌الهدی به ترتیب در شب‌های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم پخش خواهد شد.

دوربین شبکه دو سیما با حضور در حرم مطهر حضرت معصومه (س)، مراسم این شب‌ها را پوشش داده و ذاکران اهل بیت (ع)، زائران و مخاطبان مومن را میهمان حرم کریمه اهل بیت خواهد کرد. همچنین ححج اسلام سعیدی، رئیسی و میرباقری به ترتیب مراسم شب‌های نوزدهم تا بیست و سوم را اجرا می‌کنند که از این شبکه پخش می‌شود.

قرائت دعای «ابوحمزه ثمالی» در طول لیالی قدر در دستور کار شبکه سه سیما بوده و حجت‌الاسلام‌والمسلمین انصاریان عهده‌دار اجرای مراسم این شب‌ها در حسینیه «همدانی‌ها» خواهد بود. همچنین قرائت دعای «جوشن کبیر» از امام‌زاده «علی اکبر چیذر» نیز روی آنتن این شبکه می رود.

حتما ببینید

دانلود مداحی شب قدر ماه رمضان 96 و شهادت امام علی (ع)

دانلود مداحی شب قدر ماه رمضان 96 و شهادت امام علی (ع)

دانلود مداحی شب قدر ماه رمضان 96 و شهادت امام علی (ع) مداحی شب قدر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *