مهرداد فاخر
مهرداد فاخر

دکتر مهرداد فاخر، و تجربۀ درخشان در مدیریت تیپاکس

اگر از مشتریان شرکت تیپاکس باشید و یا حمل و نقل و ارسال بسته های پستی را زیاد انجام دهید، حتماً متوجه رشد چشمگیر شرکت تیپاکس در سالهای گذشته شده اید. علاه بر شرکت دولتی پست، تعداد زیادی شرکتهای خصوصی هستند که کار ارسال بسته های پستی و حمل و نقل را انجام می دهند، و در میان همۀ اینها تیپاکس شرکت پیشتاز و رهبر بازار است.

دکتر مهرداد فاخر که هم اکنون مدیرعامل شرکت پست تیپاکس یعنی اپراتور اول پست خصوصی ایران می باشد، از سال 1391 مدیریت این مجموعه معظم را بر عهده گرفت. مهرداد فاخر که برای رسیدن به این جایگاه، پیشتر سالها در سمتهای اجرایی دیگر تیپاکس بوده است، از همان سال 1391 توانست با پیاده سازی مدیریتِ علمی که به واسطۀ تحصیل در همین رشته تا مقطع دکتری، شناخت عمیقی از آن داشت، توانست، روزهای طلایی تیپاکس در صنعت پست و حمل و نقل ایران را زنده نگه دارد تا جایی که در سال جاری، وی توانست تیپاکس را به اپراتور اول پست خصوصی ایران مبدل نماید.

دکتر فاخر
دکتر فاخر

مهرداد فاخر، رئیس هیئت مدیره، هلدینگ فاخر نیز می باشد، هلدینگی که در واقع غیر از تیپاکس بسیاری دیگر از شرکتها در آنجا مدیریت می شوند و وی با تفکر استراتژیک و الگوگیری از الگوهای سازمانیِ روز دنیا SBUهای مختلفی را در آنجا از منظر هلدینگی مدیریت می نماید. اندیشه های مهرداد فاخر، تنها به صنعت لجستیک و حمل و نقل هم ختم نشده است و امروز در هلدینگ فاخر، شرکتهای پیشرو در IT و فضای اینترنت نیز دیده می شود که شاید از فروشگاه اینترنتی خوگر به عنوان یکی از آنها نام برد.

حمایت از استارتاپ ها

در نمایشگاه کار بود که برای اولین بار متوجه حمایتِ تیپاکس از استارتاپ ها شدم، و کمی بعدتر در وبسایت دکتر مهرداد فاخر مقاله ای را با عنوان «چرا باید از استارتاپ ها حمایت کرد» را خواندم، که این مقاله نشان از اعتقاد ایشان به حمایت از کسب و کارهای نوپا و خلاق دارد.

همچنین در صفحۀ اینستاگرام ایشان، آدرس startup@drfakher.com جهت دریافت ایده های صاحبان استارتاپ ها و طی فرآیند مربوط به حمایت و … معرفی شده است که خود حائز اهمیت است و از شما دعوت می کنم اگر ایده کسب و کار و استارتاپی دارید با ایشان در ارتباط باشید.

مهرداد فاخر، مدیر برگزیده کشوری

چندی پیش مهرداد فاخر به عنوان مدیر منتحب ملی نیز برگزیده شد (این خبر) و از دت معاون رئیس جمهور تقدیرنامۀ خود را دریافت نمود. به هر حال حضور افرادی چون دکتر فاخر می تواند امیدی برای جوانان و آیندۀ کشور باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *