مرگ رمز آلود قهرمان ژیمناستیک بعد از جراحی زیبایی بینی

مرگ رمز آلود قهرمان ژیمناستیک بعد از جراحی زیبایی بینی، پریسا خدری قهرمان و مربی 22 ساله ژیمناستیک کشورمان حدود 2 ماه پیش قصد داشت تحت جراحی زیبایی بینی قرار گیرد. یک عمل جراحی متفاوت و البته مرگبار

پریسا خدری قهرمان ژیمناستیک کشورمان دو هفته پیش به خواب ابدی رفت درست همزمان با بلندترین شب سال. شب یلدایی که به جرأت برای خانواده پریسا بلندترین و لبته سخت ترین شب زندگی شان بود که جای خود را به سحر نمی داد. 

26 مهر ماه بود که پریسا به اتاق عمل رفت. همه چیز طبق برنامه پیش می رفت تا اینکه پزشکان با اتفاقی ناگوار مواجه شدند. پریسا در حین عمل جراحی دچار ایست قلبی شده بود و تیم جراحی را در شوک وحشتناکی فرو برده بود. پزشکان تمام تلاش خود را برای احیا پریسا انجام دادند تا پس از 30 ثانیه او مجددا به زندگی بازگشت. عمل جراحی با موفقیت انجام شد و پریسا به اتاق ریکاوری رفت تا به هوش بیاید. اتفاقی که هرگز رخ نداد. 

بیش از دو ماه بود که زندگی نباتی داشت و سطح هوشیاری اش در بازه 7-8 بود. ضربان قلبش نا منظم بود و با دنیای پیرامونش هیچ ارتباطی نمی توانست برقرار کند. نه حرفی میزد و نه چیزی می شنید تا اینکه در آخرین روز پاییز برای همیشه چشمانش را بست و هیچ گاه به زندگی بازنگشت. 

روایت پزشک متخصص بیهوشی از مرگ پریسا

دکتر حامد جدیدی با اشاره عوارض دارو های بیهوشی و اثر متفاوتی که روی افراد مختلف دارد گفت: رفتار و واکنش بدن هر فردی نسبت به این دارو ها متفاوت است اما احتمال می دهیم که در اثر تداخل داروی بیهوشی با «اپی نفرین» سبب شده تا فشار خون پریسا بیش از حد کاهش یابد و او دچار ایست قلبی شود. وی در ادامه گفت: اقدامات تیم پزشکی نتیجه داد و قلب پریسا پس از 30 ثانیه شروع به تپیدن کرد اما این تاخیر در واکنش به تلاش پزشکان برای احیا موجب شد تا پریسا دچار مشکلات مغزی شود و پس از چندین روز در اثر مرگ مغزی برای همیشه چشم از جهان بست. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *