عذرخواهی حمید هیراد از شاعران و پرداخت حقوق آنان

عذرخواهی حمید هیراد از شاعران و پرداخت حقوق آنان

عذرخواهی حمید هیراد از شاعران ، حمید هیراد خواننده پر آوازه موسیقی کشورمان اخیرا با چندین اتهام سرقت آثار ادبی مواجه شده است. وی در ابتدا این اتهامات را رد کرده بود اما هنگامی که از او شکایت شد، از مواضع پیشین خود کوتاه آمد و اشتباهش را پذیرفت. اکنون او به دنبال جلب رضایت شاعرانی است که از اشعار آنان در قطعاتی که پیش تر منتشر کرده بود استفاده کرده است. حمید هیراد به خوبی آگاه است در صورتی که نتواند رضایت آن شاعران را جلب کند، عواقب بزرگی گریبانگیر او خواهد شد. 

عذر خواهی حمید هیراد از شاعران

رئیس شورای شعر دفتر موسیقی وزارت ارشاد در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اخرین وضعیت شاکیان حمید هیراد گفت: با توجه به پذیرش اشتباه از جانب حمید هیراد و اقدامات و پیگیری هایی که وی برای جلب رضایت شاکیان خود انجام داده تا کنون موفق شده رضایت چند تن از آن ها را جلب کند. با این حال هنوز دو نفر از شاعران شکایت خود را پس نگرفته اند و حمید هیراد در تلاش است تا رضایت آنان را جلب نماید. 

محمد علی بهمنی درباره مشکلاتی برای ثبت اشعار موسیقی بوجود آمده نیز چنین گفت: بر اساس قانون اشعار باید از طریق سامانه ثبت شوند و هنرمندان ملزم هستند تا پیش از انتشار آلبوم موسیقی، تمامی رضایت نامه های مربوطه را در اختیار شورا قرار داهند. 

وی در ادامه گفت: تا زمانی که رضایت نامه شاعران در اختیار وزارت ارشاد قرار نگیرد، مجوز انتشار آلبوم منتشر نخواهد شد. با این حال تنها رضایت دو تن از شاعران در اختیار سازمان قرار گرفته و سایر اشعار بدون مجوز صاحب اثر در آلبوم به کار گرفته شده است. 

این شاعر در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که با توجه به عذرخواهی حمید هیراد از شاعران و جلب رضایت آنها، سرنوشت کمپینی که در این راستا تشکیل شده چه خواهد شد و آیا اینکه ماجرا به دادگاه کشیده خواهد شد یا خیر نیز عنوان کرد:

راه‌اندازی کمپین و حمایت شاعران از آن به نظرم اتفاق خوبی بود که قطعا موجب می‌شوداز این دست اتفاقات در آینده کمتر رخ دهد و من به نوبه خود از این اقدام تشکر می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *