زیبا ترین روستا های ایران

زیبا ترین روستا های ایران

زیبا ترین روستا های ایران، در کشور ما بیش از ده هزار روستا وجود دارد. روستا هایی در مناطق مختلف جغرافیایی و با آب و هوای متفاوت که هر یک را از دیگری متفاوت می سازد. در این میان روستا هایی وجود دارند که متناسب با ویژگی های خاص و کم نظیر خود، نه تنها در میان زیبا ترین روستا های ایران بلکه در میان منحصر بفرد ترین روستا های جهان قرار گیرند. در ادامه این سفر با همراه باشید تا زیبا ترین روستا های ایران را به شما معرفی کنیم:

زیبا ترین روستا های ایران

«ماخونیک»؛ سرزمین آدم کوچولو ها

 

زیبا ترین روستا های ایران

این روستا در فاصله 120 کیلومتری بیرجند و در استان خراسان جنوبی قرار دارد. روستای ماخونیک که از توابع شهرستان سربیشه هست، دارای ویژگی های منحصر بفردی در گذر زمان بوده است که موجب می شود نام آن را در لیست زیبا ترین روستا های ایران قرار دهیم.

«ایستا» روستایی در عصر حجر

 

زیبا ترین روستا های ایران

این روستا از توابع شهرستان طالقان واقع در استان البرز است. فاصله این روستا از شهر کرج، 90 کیلومتر است و ویژگی های خاصی دارد که موجب می شود روستای «ایستا» عجیب ترین روستای ایران باشد. مردم این روستا هیچ ارتباطی با دنیای مدرن ندارند و از ورود هر گونه تکنولوژی به شهرشان جلوگیری می کنند. جالب است بدانید که خبری از مرسومات رایج مانند عروسی و عزاداری در این روستا وجود ندارد و آن ها هر کاری را به شیوه سنتی که خود انجام می دهند. گویا زندگی در این روستا تفاوت چندانی با حیات در عصر حجر ندارد!

«درکش»، بزرگترین داروخانه طبیعی ایران

 

زیبا ترین روستا های ایران

روستای «درکش» واقع در 25 کیلومتری آشخاله در استان خراسان شمالی است. ویژگی منحصفر بفرد این روستا که آن را در لیست زیبا ترین روستا های ایران قرار می دهد، وجود غریب به 400 نوع گونه گیاهی در این روستا است. جالب اینجا است که بیش از 100 گونه این درختان از خانواده درختان با خواص دارویی هستند که برخی از آنان بسیار کمایب اند و تنها در این منطقه می رویند.

«زرگر» روستایی با مردمان اروپایی

 

زیبا ترین روستا های ایران

روستای زرگر در 45 کیلومتری قزوین و 105 کیلومتری غرب تهران قرار دارد. اهالی این روستای زببا به زبان «رومانو» صحبت می کنند که ریشه ای اروپایی دارد. البته بومیان این منطقه زبان خود را زرگری هم خطاب می کنند.

«چهار برج»، روستایی برای نابینایان

 

زیبا ترین روستا های ایران

روستای «چهار برج» از توابع اسفراین در استان خراسان شمالی است. بر اساس آمار جمعیت روستا 1100 نفر می باشد. جالب آن که بیش از 80% اهالی این روستا نابینا هستند. گویا سال ها پیش به علت شیوع یک بیماری خطرناک و مسری، دچار چنین مشکلی شده اند. در ادامه گویا اهالی این روستا با تغییراتی زنتیکی هم مواجه شده اند به نحوی که نسل های بعدی هم دچار همین مشکل هستند.

«سیرچ»، جواهری در قلب کویر

 

زیبا ترین روستا های ایران

این روستا در دل کویر لوت قرار دارد و تنها 60 کیلومتر با شهر کرمان فاصله دارد ولی با این وجود طبیعت بی نظیر این روستا هیچ تناسبی با خطه کویر ندارد. آن چه که بیشتر موجب شگفتی است، نزدیکی این روستا با منطقه «گندم بریان»، گرم ترین نقطه کره زمین است.

«میمند»، روستایی در دل صخره

 

زیبا ترین روستا های ایران

روستای صخره ای میمند در 40 کیلومتری شهر بابک واقع در استان کرمان است. پدید آمدن این روستا قدمتی به طول تاریخ دارد و بر اساس سنگ نوشته هایی که در این منطقه کشف شده است، عمر این روستا را بالغ بر 12 هزار سال تخمین می زنند. بنا بر این می توان گفت این روستای صخره ای یکی از اولین سکونت گاه های بشری در ایران است.

«آب اسک»، روستایی با مناظر طبیعی و تاریخی فراوان

 

زیبا ترین روستا های ایران

این روستای زیبا در 20 کیلومتری شهرستان آمل واقع در استان مازندران است. چندین غار طبیعی و همچنین چشمه های آب گرم از جاذبه های گردشگری «آب اسک» می باشند که موجب شده است نام این روستا در فهرست زیبا ترین روستا های ایران قرار گیرد.

«ابیانه»

 

زیبا ترین روستا های ایران

ابیانه 30 کیلومتر از شهرستان نطنز فاصله دارد و در استان اصفهان واقع شده است. خانه های این روستا به علت موقعیت جغرافیایی ویژه و قرار داشتن در منطقه کوهستانی، به صورت پله ای ساخته شده اند به نحوی که پشت بام هر منزل حیاط خانه ای دیگر است.

«سر آقا سید»

 

زیبا ترین روستا های ایران

روستای «سر آقا سید» یک از زیبا ترین روستا های ایران می باشد که در استان چهارمحال و بختیاری و در منطقه ای کوهستانی واقع شده است. این روستای دیدنی هم جزو روستا های پلکانی است که در فصل سرما، جلوه ای بی نظیر پیدا می کند. البته یکی از معضلات ساکنین روستای «سر آقا سید» مسدود شدن راه های مواصلاتی است. مشکلی که سبب غیر ممکن شدن دسترسی به روستا در اکثر فصل سرما می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *