رقابت علی دایی و کارلوس کی روش بر روی بیلبورد های تبلیغاتی

رقابت علی دایی و کارلوس کی روش بر روی بیلبورد های تبلیغاتی ، پس از لغو ممنوعیت حضور چهره های مشهور در برنامه های تبلیغاتی در سال 94، اکنون ستاره های زیادی وارد عرصه تبلیغات برند های معتبر شده اند. روشی ساده برای کسب درآمد که حسرت بزرگی بر دل هنرمندان و ستاره های فوتبال در دهه 80 و نیمی از دهه 90 گذاشت. 

اولین قرارداد تبلیغاتی میان چهره های سرشناس و محصولات بازرگانی مربوط می گردد به حضور جواد نکونام کاپیتان وقت تیم ملی فوتبال کشورمان در بیلبورد های مربوط به روغن موتوری با برند کاپیتان. این قرارداد به نوعی بازگشای مسیری بود که سبب شد سایر هنرمندان و ستاره های فوتبال نیز به دنیای تبلیغات وارد شوند. 

رقابت علی دایی و کارلوس کی روش بر روی بیلبورد های تبلیغاتی

رقابت علی دایی و کارلوس کی روش بر روی بیلبورد های تبلیغاتی

بدون تردید گران ترین قرارداد تبلیغاتی که با حضور چهره های سرشناس تهیه شده، متعلق است به کارلوس کی روش، سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان. در قراردادی که میان بانک سامان و کی روش عقد شده بود، سرمربی تیم فوتبال کشورمان در ازای حضور در چندین تصویر تبلیغاتی و به زبان آوردن چند جمله به زبان فارسی، رقمی بالغ بر 1 میلیون دلار دریافت کرده است. 

رقابت علی دایی و کارلوس کی روش بر روی بیلبورد های تبلیغاتی

پس از کارلوس کی روش، گران ترین قرارداد تبلیغاتی و با فاصله ای زیاد مربوط می شود به علی دایی که برای حضور در تصاویر بیلبورد تبلیغاتی متعلق به یک برند تاکسی اینترنتی، رقمی بالغ بر 2 میلیارد تومان درخواست کرده بود. 

البته این اولین بار نیست که برند های معتبر برای تبلیغ محصولات شان به همکاری با علی دایی روی می آورند. پیش از این نیز برخی مجتمع های تجاری برای استفاده از نام علی دایی در کنار آن ها، یک واحد تجاری در آن مجتمع را به وی اعطا می کردند تا از اعتبار نام ستاره فوتبال کشورمان بهره ببرند. 

علاوه بر این دو نفر بسیاری از ستاره های مستطیل سبز نیز به عرصه تبلیغات وارد شده اند به عنوان مثال کریم باقری در تبلیغ خمیر دندان برند «بنسر» حضور یافته و رقمی معادل 400 میلیون تومان برای این کار دریافت کرده است. 

نمونه دیگر حضور فوتبالیست ها در برنامه های تبلیغاتی می توان به مشارکت علیرضا جهان بخش و شامپو کلیر اشاره کرد. رقم این قرارداد نیز 500 میلیون تومان تخمین شده است. 

عملکرد ستاره‌های ورزش در حوزه تبلیغات

مهدی مهدوی کیا یکی از سلبریتی هایی می باشد که چند ماهی است تصاویرش را روی بیلبوردها در سطح شهر می بینیم. بازیکن سابق تیم ملی که این روزها او را به خاطر راه اندازی آکادمی فوتبال کیا و موفقیت های شاگردانش در عرصه های بین المللی می شناسیم. 
وی درباره تبلیغات در دنیا و ممنوعیت چندساله آن در ایران می گوید: «بحث تبلیغات از طرف سلبریتی ها مخصوصا فوتبالیست ها در دنیا یک امر طبیعی است که در همه جای دنیا روند خیلی خوبی را داشته ولی متاسفانه در کشور ما چندین دهه بود که این اتفاق نیفتاده بود و چهره های سرشناس از این مساله محروم بودند و نمی توانستند تبلیغات انجام دهند.

حتما ببینید

کنایه علی کریمی در مورد تمدید قرادادش با تیم ملی

کنایه علی کریمی در مورد تمدید قرادادش با تیم ملی ، پیش تر سرمربی تیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *