تعیین شروط ادامه فعالیت تلگرام در ایران

تعیین شروط ادامه فعالیت تلگرام در ایران

تعیین شروط ادامه فعالیت تلگرام در ایران ، دبیر کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه در رابطه با خبر فیلترینگ تلگرام و ممنوعیت استفاده از پیام رسان های خارجی گفت: هر پیام رسانی که قصد فعالیت در ایران داشته باشد باید شروط زیر که بر اساس مصوبات شورای عالی فضای مجازی تنظیم شده اند را رعایت کنند در غیر این صورت از ادامه فعالیت آن ها جلوگیری به عمل خواهد آمد. 

در عصر ارتباطات با گسترش روز افزون اینترنت و شبکه های اجتماعی در میان آحاد مردم، برخی محدودیت ها و عدم قابلیت رصد دقیق پیام رسان های خارجی سبب شده است تا مسئولان دستگاه قضا به جهت تامین امنیت کشور و مقابله با تهدیدات خراجی، اقدام به مسدود کردن پیام رسان های خارجی بکنند که از قوانین ایران تبعیت نمی کنند.

به عنوان نمونه یکی از مشکلاتی که پیام رسان تلگرام که از قضا از محبوبیت فراوانی در کشور ایران برخوردار است در آینده به وجود خواهد آورد بکارگیری ارز دیجیتالی «گرام» می باشد که توسط همین نرم افزار پیام رسان معرفی و عرضه شده است. آن طور که مدیران تلگرام ادعا کرده اند، کاربران از این پس می توانند با استفاده از پرداخت درون برنامه ای خرید های خود را انجام دهند.

با توجه به اینکه بسیاری از کسب و کار ها در کشورمان در بستر تلگرام فعالیت می کنند و همه گیر شدن ارز دیجیتال گرام در آینده نزدیک، دور از ذهن نیست بنابراین مسئولان قضایی قصد دارند به جهت جلوگیری از مشکلات احتمالی و کلاهبرداری های متعدد در بستر این پیام رسان بیگانه، شروطی برای ادامه فعالیت آن تعیین کنند که از قرار زیر است:

۱) دریافت مجوز فعالیت از مراجع ذی‌صلاح قانونی (وزارت ارتباطات)

۲) ذخیره و پردازش داده‌های مربوط به کاربران ایرانی در داخل کشور

۳) جلوگیری از دسترسی به داده‌ها از سوی بیگانگان به‌نحوی‌که به هیچ وجه داده را در اختیار بیگانگان قرار ندهد و از دسترسی به داده‌ها جلوگیری کند.

۴) رعایت قواعد و ضوابط قانونی مربوط به حفاظت و صیانت از حریم خصوصی کاربران

۵) معرفی و حضور نماینده رسمی و تام‌ الاختیار جهت اداره امور خود و پاسخ به استعلامات مراجع قضایی در داخل کشور

لازم به ذکر است در صورتی که تلگرام شروط فوق را نپذیرد، از ادامه فعالیت آن جلوگیری به عمل خواهد آمد.

حتما ببینید

آخرین جزئیات از پولی شدن تلگرام

آخرین جزئیات از پولی شدن تلگرام

آخرین جزئیات از پولی شدن تلگرام ، چند هفته اخیر بحث های ضد و نقیضی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *