فواید روزه گرفتن در ماه رمضان

بهترین فواید روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان

با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان تصمیم داریم گزیده ای از بهترین فواید روزه گرفتن را به شما معرفی کنیم. یکی از مواردی که پزشکان از سال ها پیش تحقیقات شان را بر روی آن آغاز کرده بودند و به مطالعه درباره اثرات آن بر سلامتی پرداخته بودند، فواید روزه گرفتن بوده است.

پزشکان بسیاری در سراسر جهان و با اعتقادات مذهبی گوناگون، تحقیقاتی در این زمینه انجام داده تا به فواید روزه گرفتن پی ببرند. بدون تردید تحمل ساعت ها گرسنگی و تشنگی آن هم در گرم ترین روز های سال، کار دشواری است اما بر اساس تحقیقات اثبات شده، روزه گرفتن فواید متعدد برای سلامتی انسان دارد که برخی از آن ها در ادامه معرفی شده اند.

فواید روزه گرفتن در ماه رمضان

فواید روزه گرفتن در ماه رمضان

افزایش ترشح هورمون رشد

هورمون رشد با نام علمی HGH به صورت طبیعی در بدن برای ایجاد توده عضلات و همچنین افزایش قدرت عضلانی ترشح می شود. بر اساس تحقیقات صورت گرفته روزه گرفتن ارتباط مستقیمی میان ترشح هورمون رشد و روزه گرفتن وجود دارد. 

کاهش سطح گلیسیرید یا کلسترول مضر خون

همان طور که می دانیم افزایش سطح کلسترول مضر خون اثرات زیان باری بر سلامتی دارد و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد. روزه داری سطح گلیسیرید یا کلسترول مضر خون را کاهش می دهد در حالی که سطح تاثیری بر میزان کلسترول مفید خون ندارد. 

به تعویق انداختن روند پیری

بر اساس تحقیقات دانشمندان ارتباط مستقیمی میان نوع تغذیه و روند پیری وجود دارد. بر همین اساس داشتن تغذیه ای بر اساس یک برنامه تغذیه منظم به تعویق اثرات پیری کمک بزرگی می کند. 

روزه گرفتن فرصتی مناسب برای کاهش وزن می باشد

بر اساس مطالعات صورت گرفته، چاقی اثرات زیان بار فراوانی بر سلامتی انسان دارد و به عقیده پزشکان چاقی مادر بسیاری از بیماری ها است. روزه گرفتن علاوه بر اینکه موجب می شود فرد در طول ساعاتی از روز احساس گرسنگی داشته باشد، موجب سوزاندن چربی ها و کاهش وزن نیز می شود. تحقیقات ثات کرده اند که فرد روزره دار در طول ماه رمضان می تواند تا 7 درصد از چربی های بدنش را از دست بدهد. روزه گرفتن روشی مناسب برای کاهش وزن می باشد. 

روزه می تواند سطح گرلین را نرمال کند

گرلین چیست؟ این ماده به عنوان هورمون گرسنگی نیز شناخته می شود،زیرا مسئول این است که بدن شما را احساس گرسنگی کند. رژیم های سخت غذایی و کم خوردنمی تواند باعث افزایش تولید گرلین شود که احساس گرسنگی را افزایش می دهد.اما هنگامی که شما روزه می گیرید، هرچند ممکن است در چند روز اول احساس گرسنگی کنیداما در روز های بعد سطح گرلین به مقدار نرمال برمی گردد و کمتر احساس گرسنگی می کنید.

حتما ببینید

آیت الله سیستانی یکشنبه 7 خرداد 96 اول ماه رمضان اعلام کردند

آیت الله سیستانی یکشنبه 7 خرداد 96 اول ماه رمضان اعلام کردند

آیت الله سیستانی یکشنبه 7 خرداد 96 اول ماه رمضان اعلام کردند آیت الله سیستانی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *