بهترین بازیگران زن سینمای ایران چه کسانی هستند؟

بهترین بازیگران زن سینمای ایران چه کسانی هستند، علیرغم اینکه جشنواره فیلم فجر در حال برگزاری است با نگاهی به فهرست بازیگرانی که در فیلم های امسال حضور دارند می توان پی برد که بسیاری از ستارگان سینما که در سال های پیشین موفق به کسب این جایزه شده بودند، در جشنواره امسال حضور ندارند. 

جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن

اهدا جوایز همواره یکی از جذاب ترین بخش های جشنواره فیلم فجر بوده است. سیمرغ بلورین جایزه ای است همه ساله که به بهترین بازیگر، کارگردان و فیلمنامه اهدا می شود. در سی و پنج دوره پیشین این جشنواره نیز بازیگران متعددی موفق شده اند تا جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن را از آن خود کنند.

در این میان این افراد لیلا حاتمی با 10 بار نامزدی بهترین بازیگر زن، از این حیث رکورد دار است. وی تا کنون موفق شده است 3 مرتبه برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن شود. بالاتر از او فاطمه معتمد آریا قرار دارد که با یک جایزه بیشتر و کسب 4 سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن ادوار جشنواره فیلم فجر شناخته می شود. وی نیز 9 مرتبه نامزد این جایزه بوده است.

بعد از این دو ستاره سینما و با فاصله زیاد هدیه تهرانی،باران کوثری و مریلا زارعی قرار دارند. در ادامه فهرستی از بهترین بازیگران زن سینمای ایران تهیه شده است که مشاهده می کنید. 

بهترین بازیگران زن سینمای ایران چه کسانی هستند

بهترین بازیگران زن سینمای ایران چه کسانی هستند

بهترین بازیگران زن سینمای ایران چه کسانی هستند

بهترین بازیگران زن سینمای ایران چه کسانی هستند

حتما ببینید

مدل مانتو ستاره های سینما در جشنواره فجر (2)

مدل مانتو ستاره های سینما در جشنواره فجر ، جشنواره فیلم فجر در حالی به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *