آیا تلگرام برای همیشه فیلتر خواهد شد

آیا تلگرام برای همیشه فیلتر خواهد شد ؟

آیا تلگرام برای همیشه فیلتر خواهد شد ، بر اساس گزارش هایی که از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به بیرون درز کرده است در آخرین جلسه شورای عالی فضای مجازی در سال 96 طرح فیلترینگ دائمی تلگرام با اتفاق جمیع به کثیر آراء به تصویب رسیده است. 

یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در واکنش به خبر فیلترینگ تلگرام گفت: مسدود سازی شبکه های اجتماعی تاثیری در استفاده کاربران از آن ها نخواهد داشت و تجربه ثابت کرده است که نتیجه این کار، روی آوردن عامه مردم به نرم افزار های فیلتر شکن است که بی تردید اثرات مخربی بر جامعه خواهد داشت. 

وی در ادامه به وابستگی شرکت های پشتیبان پیام رسان های داخلی به دستگاه های حکومتی اشاره کرد و آن را دلیل اصلی عدم اعتماد مردم برای روی آوردن این شبکه ها خواند. به اعتقاد این نماینده لیست امید فیلترینگ تلگرام با واکنش منفی کاربران مواجه خواهد شد. اتفاقی که در ادامه به بی اعتمادی مردم نسبت به حاکمیت نیز منجر خواهد شد. 

حمیده زرآبادی در رابطه با مصوبه اخیر شورای عالی فضای مجازی گفت: با اعلام پیش از موعد این خبر به نوعی قصد دارند اذهان عمومی را برای آمادگی پذیرش این اتفاق آماده کنند. او درباره عدم واکنش وزارت ارتباطات و همچنین دولت به این خبر گفت: من حدس می زنم که دولت با این اقدام مخالف باشد اما هنوز اظهار نظری در این مورد از سوی دولت به گوش نرسیده است که موجب نگرانی کاربران شبکه های اجتماعی شده است و به نوعی این ظن و گمان را تقویت می کند که ورازت ارتباطات و دولت نیز با مصوبه شورای عالی فضای مجازی مواق هستند و از آن استقبال کرده اند. 

زرآبادی که خود یکی از مخالفان فیلترینگ تلگرام است در همین مورد به تجربه ناموفق حاکمیت در برخورد با تکنولوژی های جدید مانند ماهواره اشاره کرد و گفت: هنگامی که باید برای استفاده مردم از ماهواره و شبکه های اجتماعی فرهنگ سازی می کردیم، تنها به مسدود سازی و ارسال پارازیت اکتفا کردیم و اکنون شاهد آن هستیم که بسیاری از معضلات اجتماعی و فرهنگی ناشی از همین شبکه های ماهواره ای است.  

حتما ببینید

تعیین شروط ادامه فعالیت تلگرام در ایران

تعیین شروط ادامه فعالیت تلگرام در ایران

تعیین شروط ادامه فعالیت تلگرام در ایران ، دبیر کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه در رابطه …

یک نظر

  1. امیدوارم فیلتر نشه 🙁

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *