آخرین جزئیات از پولی شدن تلگرام

آخرین جزئیات از پولی شدن تلگرام

آخرین جزئیات از پولی شدن تلگرام ، چند هفته اخیر بحث های ضد و نقیضی در رابطه با فیلتر شدن نرم افزار پیام رسان تلگرام منتشر شده که با وکنش و مخالفت های شدید کاربران مواجه شده است. با این حال به سراغ دبیر شورای عالی فضای مجازی رفته ایم و از وی پاسخ قانع کننده در این باره خواستار شدیم. 

پولی شدن خدمات تلگرام 

دبیر شورای عالی فضای مجازی با انتقاد از مشکلاتی که پیام رسان تلگرام در بحث امنیت ملی و همچنین راه اندازی ارز الکترونیکی «گرام» به دنبال خواهد داشت گفت: در شورای عالی فضای مجازی استفاده از یک شبکه پیام رسان داخلی تصویب شده است. وی یکی از دلایل اصلی اتخاذ این تصمیم را معین بودن مرز های ملی در استفاده از پیام رسان بومی عنوان کرد. 

بر اساس کارشناسی های صورت گرفته به این نتیجه رسیدیم که پیام رسانی که مورد استفاده اکثریت مردم است باید در چارچوب مرز های ملی قرار داشته تا اثر گذاری ملی داشته باشد. وی در ادامه به سندی اشاره کرد که بر مبنای آن حمایت از پیام رسان داخلی در دستور کار تمامی ارگان های داخلی قرار گرفته است. او به ضریب نفوذ بالای 90 درصدی تلگرام در ایران اشاره کرد و گفت: ما هیچ اطلاعات موثقی درباره بنیان گذار این پیام رسان نداریم و حتی نمی دانیم به قوانین چه کشوری پایبند است. 

آخرین جزئیات از پولی شدن تلگرام

او در ادامه به برخی از خدمات هزینه بر استفاده از تلگرام اشاره کرد و گفت: هم اکنون بارگزاری داده های مربوط به کانال ها و گروه ها به صورت رایگان و بدون دریافت هیچ گونه هزینه ای از صاحبان آن ها انجام می شود. بر چه اساسی بنیان گذار تلگرام حاضر است بدون اخذ هیچ هزینه ای از کاربرانش چنین خدماتی ارائه کند؟

وی با بیان اینکه تلگرام فعالیت گسترده‌ای در کشور دارد، تأکید کرد: با وجود اینکه در آیین‌نامه فضای مجازی تأکید شده است در صورتی که کاربران پیام‌رسان‌ها از حدی تجاوز کند باید نماینده رسمی در کشور داشته باشد تاکنون از سوی تلگرام نماینده‌ای به ایران معرفی نشده است.

او همچنین به ارز دیجیتال «گرام» که قرار است در آینده نزدیک توسط این پیام رسان ارائه شود گفت: پولی که تلگرام معرفی کرده از شیوه رمزنگاری جدیدی استفاده می کند و امکان هیچ گونه نظارت بر نحوه تولید ارز توسط آن وجود ندارد. 

دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه رمز ارز تلگرام مشابه شبکه شتاب عمل می‌کند، تأکید کرد: این رمز ارز با مبانی رمزنگاری استاندارد که برای رمز های رایج استفاده می شود تفاوت عمده دارد. مشکل دیگر نحوه برگزاری مزایده است که عمومی نبود و تنها از سرمایه‌گذاران خاص برای حضور دعوت شده و متأسفانه از سوی ایران هیچ فردی برای مزایده رمز ارز تلگرام دعوت نشده است.  

حتما ببینید

تعیین شروط ادامه فعالیت تلگرام در ایران

تعیین شروط ادامه فعالیت تلگرام در ایران

تعیین شروط ادامه فعالیت تلگرام در ایران ، دبیر کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه در رابطه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *