کمک «یانگوم» به زلزله زدگان کرمانشاه

کمک «یانگوم» به زلزله زدگان کرمانشاه

«لی یانگ آئه» بازیگر مشهور کره ای که در ایران با نام «یانگوم» شناخته می شود،رقم 45 هزار دلار به آسیب دیدگان زلزله اخیر استان کرمانشاه کمک کرد. 

بر اساس گزارش سخنگو مطبوعاتی سفارت جمهوری اسلامی ایران در سئول، خانم « لی یانگ آئه» چک 50 میلیون وونی خود را به علی اکبر طاهریان سفیر کشورمان در کره جنوبی تحویل داد. این خانم بازیگر که در ایران با نام یانگوم شناخته می شود، شهرت خود را از ایفای نقش در سریال «جواهری در قصر» بدست آورد. این مجموعه تلویزیونی در 2003 به تهیه کنندگی شبکه ام بی سی کره جنوبی ساخته شد و چند سال بعد از سوی صدا و سیمای نیز دوبله و پخش شد.

وزارت امور خارجه کره جنوبی نیز در پیغامی جداگانه و با انتشار نامه ای رسمی، مراتب همدردی خود را با آسیب دیدگان و مقامات ایرانی ابراز کرد. علاوه بر وزارت امور خارجه، تعدادی از سازمان و شرکت های کره ای نیز ضمن همدردی با آسیب دیدگان زلزله اخیر کرمنشاه، آمادگی خود را برای هرگونه امداد رسانی و یاری به باقی ماندگان زلزله اخیر اعلام کردند. 

کمک «یانگوم» به زلزله زدگان کرمانشاهکمک «یانگوم» به زلزله زدگان کرمانشاه

«لی یانگ آئه» در آن مجموعه نقش آشپزی (یانگوم) را ایفا می کرد که پس از راهیابی به دربار، موفق می شود عنوان پزشک مخصوص دربار را از آن خود کند. طبق مدارک و شواهد تاریخی بدست آمده از آن زمان، فردی به اسم یانگ گوم واقعاً در تاریخ وجود داشته است. به اعتقاد بسیاری از مورخین یانگ گوم اولین و تنها پزشک مخصوص امپراطور در تاریخ کشور کره جنوبی بوده است. این مجموعه 54 قسمتی بر اساس داستانی واقعی ساخته شده است،

حتما ببینید

حرکت غیر اخلاقی نیکی کریمی در کمک به زلزله زدگان

حرکت غیر اخلاقی نیکی کریمی در کمک به زلزله زدگان

حرکت غیر اخلاقی نیکی کریمی در کمک به زلزله زدگان، نیکی کریمی بازیگر سرشناس سینما …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *