بهترین کشور های جهان برای زندگی کدام اند؟ (تصاویر)

بهترین کشور های جهان برای زندگی، سازمان ملل متحد اخیرا در «گزارش توسعه انسانی» فهرستی از بهترین کشور های جهان برای زندگی را منتشر کرده است. این لیست با بررسی فاکتور هایی از قبیل میزان تحصیلات، برابری جنسیتی، ضریب جینی و سطح ثروت در بیش از 200 کشور عضو سازمان ملل تهیه شده است.  

با نگاهی اجمالی به گزارش های منتشر شده توسط سازمان ملل می توان دریافت که 800 میلیون نفر در جهان در فقر مطلق به سر می برند و شب را گرسنه به صبح می رسانند. این در حالی است که با مقایسه آمار بلند مدت که سازمان ملل منتشر ساخته است می توان به کاهش قابل توجه فقر در جهان پی برد به نحوی که در 25 سال اخیر بیش از 850 میلیون نفر از فقر مطلق رهایی یافته اند. 

فهرست بهترین کشور های جهان برای زندگی

1- نروژ

نروژ نه تنها از از نظر سازمان ملل شاد ترین کشور جهان در سال 2017 شناخته شد که رتبه نخست را از نظر استاندارد های زندگی را نیز بدست آورد. از دلایلی که باعث شده است کشور نروژ در صدر فهرست بهترین کشور های جهان برای زندگی قرار گیرد می توان به نظام آموزشی جامع، سیستم بهداشتی و خدمات درمانی پیشرفته و سطح امید به زندگی بالا اشاره کرد. 

بهترین کشور های جهان برای زندگی

2- استرالیا

یکی از نقاط قوت سیستم اداری این کشور، نظام آموزشی جامع آن است. گفته می شود که بیش از 20 میلیون دانش آموز و دانشجو در سیستم جامع و هدفمند مشغول به تحصیل می باشند. استرالیه یکی از بهترین کشور های جهان برای مهاجرت است.

بهترین کشور های جهان برای زندگی

3- سوئیس

یکی از بهترین نظام های بهداشتی و درمانی دنیا متعلق به سوئیس است. خدماتی که شرکت های بیمه ای ارائه می دهند منجر شده است تا درمان بسیاری از بیماری برای عموم مردم و کارمندان دولت، رایگان تمام شود. 

بهترین کشور های جهان برای زندگی

4- آلمان

آلمان پذیرای بیشترین پناهنده و آواره جنگی در سال 2017 بود و چندین میلیون نفر در سال اخیر برای زندگی به این کشور مهاجرت کردند. تحصیل در بیشتر دانشگاه های آلمان برای دانشجویان داخلی و خارجی رایگان است. به این ترتیب آلمان یکی از بهترین کشور های جهان برای تحصیل می باشد.

بهترین کشور های جهان برای زندگی

5- دانمارک

یکی از بالاترین درآمد های سرانه دنیا متعلق به ساکنین این کشور است. یکی دیگر از ویژگی های مثبت دانمارک تفاوت کم میزان درآمد زنان و مردان است.

بهترین کشور های جهان برای زندگی

6- سنگاپور

میانگین امید به زندگی در سنگاپور بیش از 83 سال است. یکی از بالاترین نرخ های امید به زندگی در دنیا متعلق به سنگاپور است

بهترین کشور های جهان برای زندگی

7- هلند

هلند یکی از پایین ترین ارقام نابرابری حقوقی در جهان با رقم 12.4% را دارا است.

بهترین کشور های جهان برای زندگی

8- ایرلند

کشوری مرفه و بسیار امن و با پایین ترین آمار قتل و جنایت در جهان با ثبت 1.1 قتل به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت. 

بهترین کشور های جهان برای زندگی

9- ایسلند

ایسلند که نزدیکی قطب شمال واقع شده است، یکی از مرفه ترین کشور های جهان می باسد و آمار امید به زندگی در آن 82.7 سال است. 

بهترین کشور های جهان برای زندگی

10- کانادا

این کشور که در آمریکای شمالی واقع شده است یکی از مهاجر پذیر ترین کشور های جهان است. 33.7% جمعیت این کشور دارای تحصیلات آکادمیک هستند.  

بهترین کشور های جهان برای زندگی

حتما ببینید

میوه و نیکوتین

کدام میوه نیکوتین دارد ؟

شما سوال مهمی دارید، احتمالاً چون درگیر نیکوتین سیگار هستید ! پس باید بدانید کدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *