بررسی عوامل نازک شدن موی سر زنان

بررسی عوامل نازک شدن موی سر زنان

در این مقاله قصد داریم مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر نازک شدن موی سر زنان را برسی کنیم و راهکار هایی برای جلوگیری از آن معرفی کنیم. بدین طریق شما می توانید مو هایی پر پشت تر و ظاهری جذاب تر داشته باشید. 

بهره مندی از مو های پر پشت و بلند یکی از مواردی است که بر جذابیت ظاهری افراد تاثیر بسزایی دارد. به همین خاطر برخی از مهم ترین علل عوامل نازک شدن موی سر زنان را برای شما گردآوری کرده ایم. 

عوامل نازک شدن موی سر زنان

بررسی عوامل نازک شدن موی سر زنان

عوامل روحی روانی و استرس

تنش ذهنی و استرس یکی از آن دسته فشار های روحی و روانی است که تاثیر قابل توجهی بر عملکرد بهینه اعضای بدن دارد. پوست و مو از آن دسته از اعضای بدن هستند که رابطه مستقیم با شرایط روحی و استرس فرد دارند. اضطراب می تواند منجر به افزایش ریزش مو و همچنین نازک شدن موی سر زنان گردد. بهترین راه مقابله با این مشکل، حفظ خونسردی و آرامش است. 

سلامت عمومی بدن

مصرف بسیاری از دارو ها می تواند به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم بر ریزش مو تاثیر گذار باشد. به عنوان نمونه دارو هایی که برای درمان اختلالات تیروئید و یا بیماری های قلبی استفاده می شوند، از مهم ترین دلایل نازک شدن موی سر زنان به شمار می روند. 

ژنتیک

بدون تردید ژنتیک اصلی ترین دلیل ریزش مو در افراد مختلف است و کسی که به صورت ژنتیکی دچار کچلی و یا کم پشت بودن مو باشد، هیچ راهکاری برای مقابله با آن ندارد. اگر این مشکل را دارید در ابتدا با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید مشکل خاصی در سلامت خود ندارید. سپس سعی کنید بهترین مراقبت را از موها و پوست سر خود داشته باشید تا مطمئن شوید موهایتان در بهترین شرایط رشد می‌کنند. عوامل ژنتیکی نقش بسزایی در نازک شدن موی سر زنان دارد. 

رژیم تغذیه ای نامناسب

کمبود برخی از ویتامین ها و مواد معدنی منجر به بروز پدیده نازک شدن موی سر و همچنین ریزش مو می شود. خشکی پوست و فشار خون بالا از علائم رایج کمبود مواد معدنی در بدن می باشد. تغییر رژیم غذایی راهکاری مناسب برای پیشگیری از نازک شدن موی سر می باشد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *